Det är få som kan sköta allt på egen hand
Trots att alla företag behöver ekonomiskt kunnande kan en egen dedikerad avdelning eller ansvarig vara mer kostsamt än givande. Därför faller valet ofta på någon med en enklare utbildning, men som inte kan hjälpa till vid mer komplexa frågor. Omvänt kan företag betala dyrt för någon med högt kunnande som får lägga mycket tid på enklare assistentjobb.
Novia säkerställer det löpande ekonomiarbetet
När Novia får fungera som företagets ekonomiavdelning matchar vi kompetens efter uppgift. Det innebär att vi kan effektivisera och kvalitetssäkra det löpande arbetet, vilket gör att ni sparar både tid och pengar.
Din moderna ekonomipartner
På Novia möts tradition och innovation. Vi är en del av ett skrå som går generationer tillbaka i tiden, samtidigt som vi alltid blickar framåt för att hitta nya smarta lösningar. Vi förädlar gamla arbetssätt och processer med digitala verktyg, både för oss själva och våra kunder. Helt enkelt tidlös kunskap i en ny förpackning.
Vad vi gör som ekonomiavdelning
Hos Novia möter du ett lag med all den erfarenhet, kunskap och innovationskraft som behövs för att bygga en effektiv ekonomiavdelning. Vi kan bland annat hjälpa dig med följande:
Ägar- och ledningsstöd
Vi kan fungera som ett bollplank åt företagare och ledningsgrupper vid ekonomiska frågor och överväganden.
Analyser och rapportering
Våra utbildade ekonomer tar fram analyser och rapporter för att du ska få ett relevant beslutsunderlag.
Digitalisering
Genom att digitalisera ekonomiflödet kan ni arbeta effektivare och minska risken för fel i uppföljningen.
Budgetstyrning
Som din ekonomiavdelning kan vi stötta dig i bland annat framtagandet av budget, funktionsindelning och styrning.
Löpande ekonomiarbete
Våra ekonomiassistenter finns vid din sida för att hantera det löpande arbetet så som kvittohantering och redovisning.
Struktur och organisation
Novia kan hjälpa er med att skapa administrativa rutiner samt etablera eller omorganisera ekonomiavdelningen.